Empties Januar

Nytt år – Nytt prosjekt!

Jeg har faktisk blitt utrolig mye flinkere på innkjøpssiden. Jeg hadde en «vareopptelling» med meg selv hvor jeg tallfestet alt jeg hadde av sminke, hudpleie og dusjprodukter. Det finnes noen overveldende antall der kan jeg fortelle. Det er nå full innkjøpsstopp på hudpleie og dusjprodukter i lang lang tid fremover til lageret er under kontroll. Deilig å komme igang tellingen opp mot 100.

Denne måneden har jeg faktisk veldig mye! Mye av det skyldes at jeg var veldig fokusert på enkelte produkter i Desember for å håpe å gjøre de ferdig til tellingen i 2014, men alle ble ikke ferdige. Jeg fikk derfor en kickstart på tellingen for i år. Målet er altså å fullføre 100 produkter i 2015, og innerst inne håper jeg på 150… Vil du lese mer om hvorfor jeg gjør dette kan du se under fanen «Annikens Prosjekt 100». Der vil jeg også holde tellingen for hele året.

Here goes:

_AHO8848

1. Desert Essence Lemon Tea Tree Shampoo 237 ml
2. Desert Essence Lemon Tea Tree Conditioner 237 ml

Jeg elsker disse! For det første er lukten alldeles fantastisk! Produktene er egentlig for oljete hår, og mitt er tørt. Det fine er at jeg brukte disse hver gang jeg hadde mye stylingprodukter i håret. Det er ikke så ofte jeg har det forsåvidt, så disse har vart meg en god stund. Håret kjentes skikkelig strippet og rent etterpå. Jeg kommer definitivt til å kjøpe disse igjen på sikt. Jeg kjøper disse på iherb. De koster 46,- kroner pr stk, så prisen er også god.

_AHO8850

3. GF Premium Ample Mask 30 ml

En sheetmask fra Memebox. Det er en fuktet engangsmaske som gjenoppretter fuktighet til huden. Absolutt et koseprodukt, som jeg ikke er særlig flink til å huske på å bruke. Her bør jeg bli bedre.

_AHO8856

4. Bath & BodyWorks Winter Candy Apple Bodylotion 88 ml

Å som jeg elsker denne! Jeg elsker i grunn alt jeg har testet fra BBW. Synd det er så dyrt å importere til Norge. Dette produktet er en del av julekolleksjonen. Derimot synes jeg denne funker godt hele året, da lukten er mild og søt og ikke spesielt julete. BBW er for meg eksklusivt, ettersom det er vanskelig å få tak i. Jeg har derfor spart litt på disse. Bruker de på armene, og kjører heller en «kjedelig» bodylotion på bena. Når jeg kommer igjennom lageret litt skal jeg kjøre en bestilling derfra igjen (Jeg har fortsatt mer). Det er inspirasjonen min nå.

5. Bath & BodyWorks Twisted Peppermint Shower Gel 88 ml

Masse elsk på denne også! Dette er en dusjsåpe fra julekolleksjonen. Også denne kunne jeg brukt hele året, men den er dog mer julete enn Winter Candy Apple. Lukter polkagris. Hvorfor har vi ikke alle disse morsomme luktene i Norge? Garantert gjenkjøp i framtiden av denne også.

6. I love… Strawberries & Cream Nourishing Body Butter 50 ml

Fikk denne i et sett på tre body butters til jul. Elsker sånne gaver! Jeg er derimot ikke veldig begeistret for jordbærlukt på produkter som dette. Det blir så søtlig kvalmende syntetisk. Jeg elsker jordbærlukt, men dette blir for meg ikke jordbær. Produktet hadde derimot fin konsistens og fuktet godt (brukt på leggene der jeg er tørrest på vinteren). Likte produktet altså, men kjøpes ikke igjen i jordbær ihvertfall. Spent på de andre duftene i serien.

_AHO8857

7. Oil of Ulay Gentle Foaming Facewash 150 ml

Har hatt denne i evigheter. Ikke fordi jeg ikke har likt den, men fordi jeg har fått mye nytt og denne har havnet nederst bakerst på et vis. Dro den opp av lageret og satt den fram. Har brukt den med Clarisonicen min. Fungerte utmerket. Jeg følte dog at den var noe uttørkende på huden. Huden kjentes derimot veldig ren etterpå, og det er jo ikke noe ikke en god fuktighetskrem kan fikse opp i. Et greit produkt, men ble ikke glad nok i den til at det blir noe planlagt gjenkjøp ihvertfall.

8. L’Oréal Paris 3 in 1 Purifying Micellar Solution 200 ml

En gjenganger. Veldig glad i denne, som er en billigere dupe for verdenskjente Bioderma. Et supert produkt til sminkefjerning og rens. Har brukt opp flere av denne og ny er allerede i bruk. Det blir derimot siste på en stund da jeg har kjøpt micellarvann fra andre merker for å teste nå. Denne er absolutt et mulig fremtidig gjenkjøp selvsagt.

_AHO8859

9. Victoria’s Secret Love Spell Body Mist 50 ml

Reisestørrelse av VS Love Spell, som er blant mine favorittlukter. Jeg bruker denne som en parfyme. Bodymist har derimot en kortere varighet når det gjelder å bevare duft, men jeg er likevel veldig glad i denne. Har en fullsize i samme duft også. Har kjøpt noen andre fra VS også, så denne blir ikke kjøpt igjen på en goood stund.

10. Dove Pure Anti-Perspirant Deodorant Spray 150 ml

En gjenganger denne også. Dette er den luktfrie utgaven. Dove spraydeo er mine favoritter. Kjøpes igjen og igjen i diverse dufter. Kjøpes i Sverige.

11. Depend Neglelakkfjerner uten aceton 100 ml

Jeg foretrekker neglelakkfjerner i krukke der man dypper fingrene nedi. De funker derimot dårlig på glitterlakk. Det er sjelden jeg bruker det, men når det skjer så kommer denne her inn i bildet. Fungerte vel ikke akkurat optimalt. Har nå kjøpt en annen med aceton, ettersom den som sagt kun brukes en sjelden gang.

_AHO8862

12. Etude House Moistfull Super Collagen CC Cream 5 g

Liten prøve på CC Cream som varte meg endel bruk. Likte den veldig godt, og kan godt finne på å kjøpe denne neste gang jeg skal ha ny CC Cream.

13. Max Factor Lasting Performance Foundation i 100 Fair 35 ml

Et evighetsprodukt! Jeg vet seriøst ikke hvor lenge jeg har hatt denne. En absolutt brukbar foundation med veldig god dekkevne. Blender lett. Brukte denne kun på vinterstid da det var da den passet meg fargemessig. Kjøpes ikke igjen, da jeg har så mange foundations og det er andre jeg foretrekker.

14. Benefit Bad Gal Lash Mascara 4 g

Digger denne mascaraen. En av mine absolutte favoritter. Gir både lengde og fylde. Har en veldig stor kost og er ikke egnet for nedre vipper i særlig grad. Har en ny på lur.

_AHO8865

15. Yves Rocher Luminelle lipstick i Marron Glaze 3,5 g

Har hatt i en evighet. Kommer faktisk til å savne denne litt. Nydelig høstfarge. Utrolig behagelig på leppene og ikke uttørkende. Jeg har ufattelig mye leppestifter, så jeg kjøper ikke denne igjen (Og jeg tviler på at den i det hele tatt finnes lenger for den saks skyld)

16. ACO Face Cerat for Dry Lips 5 ml

Super leppepomade uten skumle ingredienser. Flott for vinterlepper. Jeg har et lager av diverse lipsylprodukter, så den kjøpes ikke igjen med det første ihvertfall, men et produkt jeg liker godt.

_AHO8869

Parfymerør:

17. Jo Malone Nectarine Blossom 1,5 ml
18. Marc Jacobs Daisy Dream 1,2 ml
19. Jo Malone Fig & Cassis 1 ml
20. Jo Malone Blue Agava & Cacao 1 ml
21. Ciel Perfume FR5 Tropical Fruits 1 ml

Jeg er som vanlig ikke god på å forklare duft, så jeg kommer ikke til å si noe om alle her, bare eventuellt nevne favoritter eller det motsatte.
Likte veldig godt JM Nectarine Blossom og MJ Daisy Dream. Så burde alle styre unna Ciel Tropical Fruits. Det der er praktisk talt overpriset tropisk nektarkonsentrat. Samme konsistens og farge bortimot også (dere kan se det gule i korken på parfymerøret). Ekstremt sterk tropisk nektarlukt og jeg følte at det ikke var parfyme. Nei, æsj!

Så altså 21 på en måned! Det er tommel opp altså. Jeg kan allerede annonsere at det ikke blir veldig mange tilsvarende måneder som dette. Planen er månedlige oppdateringer heretter, om jeg så har bortimot ikke noe. Rett og slett for dokumenteringens del.
Må si jeg er særlig stolt av mengden sminkeprodukter. Der har jeg nemlig litt fokus nå framover. Bare i januar har jeg vel fullført flere sminkeprodukter enn jeg gjorde i hele fjor.

Har du noen slike mål i år?

2 thoughts on “Empties Januar

  1. Så flink du er. Jeg har begynt med det samme. Det er godt å se at det minker i hyllene. Problemet er bare at parfymesamlingen øker i takt med minkingen av skjønnhetsproduktene…

    • Kjempemoro at du blir inspirert, Moffeliten 😀 Nå ble jeg glad! Kjenner til at andre kategorier kan øke litt da, men litt moro må vi jo ha det 🙂 Lykke til med lagertømmingen!

Legg igjen en kommentar

